Glas | 398,00 DKK |
Tilbehør | 0-1 kg = 85,00 DKK |
1-5 kg = 109,00 DKK | |
Glas Shop
A/S
CVR: 50588416
Vibeholmsvej
29
2605
Brøndby
Tlf. 56504646
Nedenstående salgs- og
leveringsbetingelser er gældende for ethvert salg fra Glas Shop A/S’ webshop
(internetbutik), medmindre andet særskilt aftales mellem Glas Shop A/S og
kunden. For forbrugerkøb gælder som udgangspunkt købelovens regler herfor og
for køb mellem erhvervsdrivende købelovens almindelige regler. |
|
||||||||||
www.glasshop.dk er en e-mærket netbutik. Når
du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-handelsfondens
forbruger hotline. 1. Bestilling, fortrydelsesret og
returret |
|
||||||||||
1.1 Bestilling |
|
||||||||||
Bestilling af varer afgives bindende på Glas Shop A/S’ webshop www.glasshop.dk ved besøg i internetbutikken. For standardvarer gælder dog 14 dages fortrydelsesret fra kunden modtager varen, medens bestilling af varer, der særfremstilles på grundlag af kundens bestilling ikke kan fortrydes. | |||||||||||
|
|||||||||||
Ved standardvarer forstås f.eks.
tilbehør som f.eks. beslag, hvor kunden ikke selv opgiver mål. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
Ved særfremstillede varer menes
varer, hvor kunden selv har opgivet mål og type. I visse tilfælde følger med
leverancen produktbeskrivelser og brugervejledninger til kundens brug.
Såfremt kunden ønsker yderligere rådgivning fra Glas Shop A/S, kan dette ske
ved henvendelse på tlf.nr. 56504646 og e-mail info@glasshop.dk
|
|
||||||||||
1.2 Fortrydelsesret Du har som forbruger 14 dages
fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14
dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i
fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige
varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra
modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives pr. telefon 56504646 eller pr. mail på info@glasshop.dk eller ved at benytte
standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i disse betingelser. I
din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte
din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at
nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om
dette. 1.3 Returnering Du skal sende din ordre retur til
os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du
ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse
med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for
varens levering. Visse varer kan i kraft af deres
art ikke returneres med normal post. Dette gælder for U-skinner og plastiklister. Udgifterne for returnering
forventes højst at beløbe sig til ca. 200 DKK. Varer undtaget fortrydelsesretten Følgende varetyper er undtaget
fortrydelsesretten: 1. Levering af varer, som er
fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt
personligt præg, Varens stand, når du sender den
retur Du hæfter kun for eventuel
forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer
på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den
i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad
der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du
ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur,
afhængig af varens handelsmæssige værdi. Tilbagebetaling af købsbeløbet Hvis du fortryder dit køb, får du
det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en
værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din
fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget
valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering,
som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest
14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at
fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme
betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre
du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde
tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da
har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal
varen sendes til: Glas Shop
A/S Vibeholmsvej
29 2605 Brøndby Du kan også fortryde købet ved at
give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod
forudgående aftale. Vi modtager hverken pakker uden
omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
2. Ordrebekræftelse og levering |
|
||||||||||
Varen leveres til adressen,
idet etagebeboelse dog er undtaget. Ved etagebeboelse leveres varen ved
opgangen, og kunden skal selv sørge for, at varen bliver båret op,
medmindre andet er aftalt med Glas Shop A/S. Kræves en mand ud over
chaufføren til at bære varen op, skal dette aftales særskilt og vil ske
mod tillægsgebyr. Levering foregår mellem kl. 7.30 -
16.00. Ønsker kunden et nærmere anslået tidspunkt for
levering, kan kunden kontakte Glas Shop A/S på leveringsdagen og få
oplyst et cirka tidspunkt. Er der tale om levering i områder,
der er svært tilgængelige - f.eks. sommerhusområder - skal kunden selv
sørge for transport fra tættest mulig parkeringsplads,
hvortil lastbiler kan køre. Er der ingen hjemme ved
leveringen, og afsætning på adressen ikke er aftalt, tages varen med retur. I
så fald betragtes varen som afleveret, og Glas Shop A/S er berettiget til at
modtage det erlagte beløb fra kunden. Ved omlevering sker dette for kundens
regning ved forudbetaling. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
Kunden kan dagen før aftalt
leveringstid – senest kl. 12.00 - udskyde dette ved fremsendelse af e-mail
til info@glasshop.dk. Der vil herefter tilgå kunden oplysning om nyt
leveringstidspunkt. Glas Shop A/S er ansvarlig for skader på varen under
forsendelsen. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
Glas Shop A/S’ leveringstid er
normalt max. 5 hverdage for standardvarer og normalt max. 10-15 hverdage på
særfremstillede varer. I ferier og helligdagsperioder vil leveringstiden
kunne være af længere varighed. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
Ved levering på Bornholm og andre
ikke brofaste øer, samt i udlandet opkræves særskilt transporttillæg. Fragt af glas koster 398,- DKK. Afhentning
af glas på vores afhentningssteder er gratis. 2.1 Opbevaring på afhentningssted Er varen bestilt til afhentning på
et af Glasshop.dks afhentningssteder, kan varen afhentes fra den dag, der er
blevet bekræftet pr. e-mail. Vi opbevarer dine varer i 6 måneder fra den dag,
varen er bekræftet klar til afhentning. Efter 6 måneder kan vi opkræve et
dagligt beløb for yderligere opbevaring. |
|
||||||||||
3. Modtagelse af varer |
|
||||||||||
3.1. |
Vi opfordrer til, at kunden straks
ved modtagelsen kontrollerer varen for synlige fejl/mangler f.eks. brudskader
eller ridser, samt at varen stemmer overens med ordrebekræftelsen. |
|
|||||||||
3.2. |
For at udbedre manglen hurtigst
muligt kan kunden reklamere, eventuelt med fotodokumentation, ved henvendelse
pr. e-mail: info@glasshop.dk med angivelse af ordrenummeret,
der fremgår af ordrebekræftelsen |
|
|||||||||
3.3. |
For alle mål gælder for leverancer
fra Glas Shop A/S en tolerance på +/- 1-2 mm. |
|
|||||||||
3.4. Manglende
iagttagelse af pkt. 3.1. betyder ikke at du som forbruger mister din
reklamationsret, men det kan medføre at din reklamation afvises, da det kan
være svært at bevise transportskader, hvis man venter med at reklamere –
Du bør derfor altid tjekke varen ved modtagelse, (om nødvendigt udfylde
fragtbrevet med forbehold) og reklamere hurtigst muligt for at være på den
sikre side. 4. Garanti |
|
||||||||||
For termo- og energiruder ydes 5
års garanti ifølge Glasindustriens Garantisikring. Læs om den her: http://www.glasindustrien.org/glasindustriens-garantisikring/ |
|
||||||||||
|
|||||||||||
5. Glas
Shop A/S’ mangelansvar |
|
||||||||||
Glas Shop A/S påtager sig
mangelansvar i overensstemmelse med købelovens regler herom. Købelovens
regler for forbrugerkøb er følgende: |
|
||||||||||
”Køberens mangelbeføjelser |
|
||||||||||
§ 78. Lider salgsgenstanden af en
mangel, har køberen valget mellem |
|
||||||||||
|
|||||||||||
1) afhjælpning af manglen, |
|
||||||||||
|
|||||||||||
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve
omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er
umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal
herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, manglens
betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for
køberen. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
Stk. 3. Tilbyder sælgeren
afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i
købesummen eller ophævelse af købet. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
6. Reklamation |
|
||||||||||
Kunden har 2 års reklamationsret
på leverede varer i overensstemmelse med købelovens bestemmelser. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du
enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i
prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har
opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er
opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen sendes til: |
|
||||||||||
Glas Shop A/S Vibeholmsvej
29 2605 Brøndby Ved reklamation kan kunden rette
henvendelse pr. e-mail eventuelt med fotodokumentation til info@glasshop.dk. Kunden
vil herefter modtage en e-mail om, hvorvidt reklamationen kan godkendes,
hvornår varen vil blive afhentet, og en ny vare leveret. Såfremt en ny vare ikke kan
leveres evt. på grund af udgået model, farve m.m., vil kunden modtage besked
om muligheden for reparation, afslag i prisen eller det fulde beløb
refunderet. Det er vigtigt, at kunden samtidig med returnering af en vare,
medsender ordrebekræftelsen til Glas Shop A/S. Varen skal altid sendes
tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse,
så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. |
|
||||||||||
Viser det sig efterfølgende, at
der ikke er fejl/mangler ved varen, er kunden forpligtet til at afholde
fragtomkostningerne, hvorfor Glas Shop A/S er berettiget til at fremsende
særskilt faktura herfor. |
|
||||||||||
8. Priser |
|
||||||||||
Alle priser oplyst i Glas Shop A/S
internetbutik er inklusive 25% moms, men ekskl. porto/fragt. Der tages
forbehold for valutaændringer, force majeure, forhøjelse af afgifter og
lignende. Alle priser er dagspriser og
opdateres løbende. |
|
||||||||||
Glas Shop A/S har ret til når som
helst, fremadrettet, at ændre oplyste priser, standarder etc. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
9. Betaling |
|
||||||||||
Ved betalingen følges
instruktionen i internetbutikken. |
|
||||||||||
Betaling kan ske med Dankort,
eDankort(netbank), VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro,
JCB, overførsel til konto i Danske Bank, reg.nr. 0624, konto nr.
10738539 til Glas Shop A/S, Vibeholmsvej 29, 2605 Brøndby. Ved kontooverførsel er kunden ikke
dækket af indsigelsesordningen. Beløbet hæves først på dit kort,
når varen afsendes. Kunden bedes oplyse ordrenummer
ved betaling via kontooverførsel. |
|
||||||||||
10. Persondata |
|
||||||||||
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos
os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Derudover indsamler og lagrer vi anonymiseret information
om brugeradfærd til brug i vores markedsføring. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er
nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi videregiver leveringsinformation til vores
leverandører: Personoplysningerne registreres hos Glasshop A/S og
opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med
en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne
behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til
egne formål. Den dataansvarlige på www.glasshop.dk er indehaver Brian Hansen. Du
har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. |
|
||||||||||
11. Cookies Cookies anvendes for at opretholde de varer, kunden har lagt i kurven.
Når du besøger dette website, indsamles en række oplysninger om dig, din
computer og din adfærd på websitet. I vores cookiepolitik kan du læse
detaljeret om de informationer vi indsamler, hvordan vi behandler
oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem der har adgang til oplysningerne,
og hvem du kan kontakte om de indsamlede oplysninger. Ved at besøge og anvende dette website giver du samtidig dit samtykke til vores cookiepolitik og indsamlingen af oplysningerne om dig. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
12. Lovvalg |
|
||||||||||
For enhver bestilling i Glas Shop A/S’
internetbutik gælder den til enhver tid gældende danske lovgivning, ligesom
eventuelle tvister afgøres ved de danske domstole. |
|
||||||||||
|
|||||||||||
13. Firmaoplysninger |
|
||||||||||
Glas Shop
A/S Vibeholmsvej
29 DK-2605 Brøndby CVR-nr. 50588416 Etableringsår: 01.08.2010 Tlf.: +45
56504646 E-mail:
info@glasshop.dk |
|
||||||||||
14. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit
køb, skal du rette henvendelse til Glasshop på tlf. 56504646 eller på mail
info@glasshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive
en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er
opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du
klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelser er senest
opdateret den 14/1 2020
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis
fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Glasshop.dk
Vibeholmsvej 29
2605 Brøndby
E-mail: info@glasshop.dk
Jeg meddeler herved, at jeg
ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om
følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________
Bestilt den:
_______________________________ Modtaget den:__________________________________
Forbrugerens navn:
________________________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:
____________________________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift (kun
hvis formularens indhold meddeles på papir):
____________________________________________________________________________________
Dato: _________________